Matkahuolto on jälleen vuonna 2024 Suomen arvostetuin pakettipalvelubrändi
Taloustutkimuksen ja Alma Median vuosittain tekemän Brändien arvostus -tutkimuksen mukaan olemme tänäkin vuonna Suomen arvostetuin brändi Lähetti-, paketti-, postitus ja kuljetuspalveluiden kategoriassa. Myös Liikenne-kategoriassa sijoituimme kolmen kärkeen.
Tutkimustulosten mukaan vastaajat pitävät Pakettipalveluitamme turvallisimpana suhteessa muihin saman toimialan brändeihin ja arvioivat niiden tarjoavan parhaiten vastinetta rahalle.
Muuttuvassa maailmassa myös toimintaympäristömme on jatkuvassa murroksessa, ja sen myötä kuluttajien vaatimukset koko toimialaa kohtaan ovat kasvussa. Kilpailun kiristyessä on hienoa huomata, että panostuksemme tuote- ja palvelukehitykseen sekä brändiin ja asiakaskokemukseen näyttäytyvät entisestään kasvaneena arvostuksena asiakkaidemme keskuudessa.
”Erityisesti Pakettipalveluiden kohdalla olemme onnistuneet lunastamaan paikkamme asiakkaiden mielissä paitsi teoilla myös vahvalla viestinnällä. Panostukset markkinointiviestintään näkyvät selkeästi tuloksissa”, kertoo Matkahuollon markkinointi- ja viestintäjohtaja Olessia Kozlova. ”Vaikka Matkapalveluidemme tulos Liikenne-kategoriassa jäi tällä kertaa toivotusta, kokonaisuudessaan tulokset ovat hyvät. On sanomattakin selvää, että pyrimme pitämään kynsin hampain kiinni Pakettipalveluiden ykkössijasta ja lähdemme kirimään kohti parempaa sijoitusta myös Liikenne-kategoriassa.”
Tämänvuotinen tulos on meille arvokas osoitus siitä, että tulevaisuuteen katsova kehitystyömme on linjassa asiakkaidemme odotusten kanssa.
Myös Matkapalveluissa hieno sijoitus – eniten kehitettävää asiakastyytyväisyydessä
Matkapalveluissa sijoituksemme laski hiukan edellisvuodesta, ja olemme tänä vuonna Suomen toiseksi arvostetuin brändi Liikenne-kategoriassa. Tulos heijastelee Matkahuollon arvostusta brändinä, vaikka siinä näkyy alan murros ja kiristynyt kilpailutilanne.
Jatkamme Suomen johtavan lippukaupan kehittämistä ja kiinnitämme erityisesti huomiota asiakaskokemuksen kehittämiseen, jotta voimme tulevaisuudessakin olla asiakkaidemme luottamuksen arvoinen matkakumppani. Kuuntelemme jatkossakin herkällä korvalla asiakkaidemme toiveita niin Paketti- kuin Matkapalveluiden osalta ja kehitämme palveluitamme pitkäjänteisesti eteenpäin.
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa selvitettiin 683 brändin arvostusta suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti–toukokuussa 2024, ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaan maakuntaa lukuun ottamatta.