Vahingonkorvaushakemus kuluttajille
Varmistaaksesi korvaushakemuksen sujuvan käsittelyn, pyydämme sinua tutustumaan alla oleviin ohjeisiin, täyttämään korvaushakemuslomakkeen huolellisesti sekä liittämään mukaan pyydetyt liitteet vahingoittuneen tavaran arvon ja vahingon toteamista varten. Lue tarkemmat ohjeet täältä.
Toimi näin:
- Täytä korvaushakemus huolellisesti
- Liitä mukaan tosite vahingoittuneesta tai kadonneesta tavarasta maksetusta kauppahinnasta. Tosite voi olla esimerkiksi kuvakaappaus tilisiirrosta tai muusta maksutapahtumasta.
- Punnitse vahingoittunut tavara ilman pakkausmateriaaleja tai ilmoita kadonneen tavaran tai sen osan paino korvaushakemuksessa.
- Valokuvaa vahingoittunut tavara ja kaikki pakkausmateriaalit:
- kuvaa ulkopakkaus kokonaisuudessaan ja siinä mahdollisesti olevat vauriot
- kuvaa tavarassa olevat vauriot ja vaurioitunut tuote kokonaisuudessaan
- ota kuva avatun pakkauksen sisällöstä, niin että tavara ja lähetyksen sisällä olevat pakkaus- ja suojamateriaalit näkyvät
- kuvaa pakkaus sisältä ilman sisältöä, jotta laatikon sisäpuoli on kokonaan näkyvissä
Vahingonkorvaukseen voit liittää liitetiedostoja enintään 5 MB:n määrän. Mikäli liitteet ylittävät enimmäiskoon, voit toimittaa ne myös sähköpostilla osoitteeseen kuljetusvahingot(at)matkahuolto.fi . Mainitse viestissä aina lähetystunnus. Korvaushakemuksen lähettäminen ei onnistu, mikäli tiedot ovat puutteelliset tai liitetiedostojen kokorajoitus ylittyy.