Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Biljett- och leveransvillkor för beställning av seriebiljett på resekort

Resekortet kan användas för att betala resan för en eller flera personer. Resekortet kan användas för de maximala kilometer som biljetten köps för.

Det är inte möjligt att resa med Värdekort på OnniBus MEGA-turer och inte heller i lokaltrafiken i huvudstadsregionen (Esbo, Helsingfors, Grankulla, Vanda), Tammerfors och Åbo. Säkerställ innan du köper biljett att Matkahuoltos biljettprodukter kan användas på de turer du valt. Biljettens giltighet kan kontrolleras i tidtabellssökningen.

Behöver du ett nytt Resekort?

Efter att beställningsblanketten för Resekortet har skickats börjar beställningen behandlas. Kunden får en betalningslänk av Matkahuolto till sin e-post.

Resekortet skickas till kunden inom två vardagar efter att beställningen har betalats, och försändelsen är framme inom tre vardagar efter att den har skickats. Du kan se biljettens giltighetstid på kvittot som följer med resekortet.

Har du redan ett nytt resekort?

Du kan köpa en ny seriebiljett till ett befintligt resekort genom att fylla i nödvändig information på beställningsformuläret. Välj "Jag har redan ett nytt resekort" och fyll i kortnumret på ditt resekort.

Det nya resekortet ser ut så här.

Efter beställningen får du en betalningslänk via e-post inom två arbetsdagar. Efter betalning får du en bekräftelse på aktiveringen av den biljettprodukt du beställt samt ett kvitto.

Kunduppgifter och uppgifternas riktighet

I samband med beställningen samlas uppgifter om betalaren och mottagaren in av kunden. Dessa uppgifter kan vara samma. Leveransuppgifterna behövs för att resekortsförsändelsen ska kunna levereras till kunden. E-postadress och telefonnummer behövs för eventuella kontakter och för att skicka en ankomstavi om försändelsen.

Matkahuolto kan använda de insamlade uppgifterna till att utveckla uppföljnings- och statistiktjänsterna i anslutning till de elektroniska servicekanalerna (såsom webb- och mobiltjänster), i marknadsföringssyfte och för att det ska bli lättare för kunderna att sköta sina ärenden.

Läs vår dataskyddsbeskrivning.

Kunden ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts för leverans av resekort är korrekta. Matkahuolto ansvarar inte för eventuella störningar i leveransen av beställningen som beror på felaktiga uppgifter.

PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier