Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Paketit-sovelluksen käyttö on helppoa ja hyödyllistä

Matkahuolto Paketit -sovellus on helppo käyttää ja nopea ladata puhelimeesi sovelluskaupastasi. Sovelluksen avulla sinun on mahdollista seurata pakettisi matkaa ja hallinnoida sitä.

app-store-icongoogle-play-download

Äpistä on moneksi - Seuraa, nouda, lähetä ja palauta

Seurata pakettisi kulkua

Laittamalla ilmoitukset päälle asetuksista saat tarkempia tilannepäivityksiä lähetyksen kulusta push-ilmoituksina. Push-ilmoitukset ovat sovelluksen lähettämiä viestejä, jotka näkyvät laitteen näytöllä samaan tapaan kuin tekstiviestit.

Maksaa paketin myös ApplePaylla ja MobilePaylla

Lisäksi maksuvälineinä sovelluksessa toimivat yleisimmät maksukortit tai verkkopankit. Maksukorttitiedot voit lisätä ostotapahtuman yhteydessä.

Lähettää paketin helposti kaikkialle Suomeen ja myös ulkomaille

Sovellus muistaa, kenelle lähetit viimeksi, joten paketin lähettäminen suosikkikohteeseesi on todella helppoa. Sovelluksen asetuksista voit helposti vaihtaa myös kielen (FI, SV ja EN) mieleiseksesi.

Poimia vastaanottajan tiedot helposti suoraan puhelimesi yhteystiedoista

Kun olet valinnut lähetyksen kohdemaan, sopivan pakettikoon ja mahdolliset lisäpalvelut, sovellus haluaa tietää kenelle paketin lähetät. Voit valita kolmesta ehdotetusta vaihtoehdosta sinulle sopivan:

  1. Valitse puhelimen yhteystiedoista
  2. Syötä vastaanottajan tiedot
  3. Lähetä uudelleen henkilölle

Muuttaa tarvittaessa lähettämäsi paketin vastaanottajan tietoja

Sovelluksen etusivun Omat paketit -valikosta löydät saapuvat ja lähetetyt paketit. Pääset sieltä muokkaamaan vastaanottajan tietoja, jopa paketin lähettämisen jälkeen.

Ostaa lisää säilytysaikaa pakettipisteessä olevalle paketillesi

Avaa lähetyksen tiedot sovelluksessa ja pääset ostamaan lisää säilytysaikaa paketillesi. Maksaminen käy helposti valitsemallasi maksutavalla. Lisäaikaa ei voi ostaa pakettiautomaatissa oleville lähetyksille.

Tilata kotiinkuljetuksen myös, vaikka pakettisi olisi jo pakettipisteessä noudettavissa

Avaa sovelluksessa saapuvan paketin tiedot ja pääset ostamaan paketillesi kotiinkuljetuksen. Maksaminen käy helposti valitsemallasi maksutavalla.

Palauttaa paketin helposti sovelluksen kautta

Avaa sovelluksessa saapuvan paketin tiedot, niin pääset tekemään palautuksen helposti ohjeita seuraten.

Kasvattaa pakettisi kokoa, vaikka olisit jo maksanut lähetyksen

Sovelluksen etusivun Omat paketit -valikosta löydät saapuvat ja lähetetyt paketit. Pääset sieltä muokkaamaan paketin kokoa. Maksaminen käy helposti valitsemallasi maksutavalla.

Noutaa paketin ilman henkkareita

Näppärä noutokoodi korvaa henkilöllisyystodistuksen näyttämisen. Nopeimmin saat pakettisi vilauttamalla sovelluksessa näkyvää viivakoodia kassalla. Voit antaa noutokoodin myös kaverille, joka voi tarvittaessa noutaa paketin puolestasi. Löydät noutokoodin saapuvan paketin tiedoista.

Vaihtaa saapuvan paketin noutopistettä

Joskus suunnitelmat muuttuvat lennosta. Jos tiedät suuntaavasti mökille tai sukuloimaan, voit vaihtaa saapuvan paketin noutopistettä sovelluksessa. Vaihto onnistuu, kun saat ensimmäisen ilmoituksen saapuvasta paketista – älä siis turhaan viivyttele.

Lähettää paketin myös itsellesi

Jos haluat vaikka vertaiskauppaa tehdessäsi varmistua, että paketti tulee lähimpään noutopisteeseesi, voit ostaa paketin itse ja toimittaa myyjälle pelkän aktivointikoodin. Sama temppu toimii, kun hingut hangille, mutta sukset eivät mahdu autoon.

Usein kysyttyä Paketit-sovelluksesta

Valitse alta pulmaasi lähinnä oleva kysymys. Mikäli et saa apua vastauksesta, ohjaamme sinut eteenpäin asiakaspalveluumme.

Paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä lähettäjän ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon ja sähköpostiin. Jos sinulla on käytössä Matkahuollon Paketit-äppi, saat ilmoituksen myös sovelluksen kautta. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta, voi yhteystiedoissasi olla esim. näpyttelyvirhe. Ole tällöin aina yhteydessä suoraan paketin lähettäjään, joka voi korjata virheen. Mikäli paketti on ehtinyt lähteä palautumaan, on asiasta myös silloin hyvä sopia lähettäjän kanssa.

Lähetystiedoista puuttuu todennäköisesti matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite, joiden avulla tunnistamme, että kyseessä on juuri sinun pakettisi. Varmista mobiilisovelluksen omista tiedoista, että olet antanut sekä matkapuhelinnumerosi että sähköpostiosoitteesi. Mikäli olet antanut molemmat tiedot eikä paketin tietoja vieläkään näy, kannattaa olla yhteydessä paketin lähettäjään, joka voi lisätä puuttuvat tiedot lähetykselle!

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden puhelintuessa p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16). Puhelun hinta on pvm/mpm.

Vastaanottajana voit vaihtaa pakettipistettä joko ennen tai jälkeen kuljetuksen. Kesken kuljetuksen pakettipistettä ei voi muuttaa.

Kun paketin tiedot näkyvät Matkahuolto Paketit-sovelluksessa, ennen kuin se on saapunut Matkahuollon kuljetettavaksi, voit maksutta kerran muuttaa pakettipistettä. Huomioithan, että lopullinen piste voi silti poiketa valitsemastasi, mikäli pakettipiste on täynnä. 

Kun olet saanut saapumisilmoituksen, on sovelluksessa tarjolla mahdollisuus ostaa paketille siirto. Siirto muodostaa uuden lähetystunnuksen, jolla kuljetamme paketin valitsemaasi pisteeseen. Siirto toiseen pisteeseen on ostettavissa henkilökohtaisesti palvelevissa pakettipisteissä oleville paketeille. Pääkaupunkiseudulla myös pakettiautomaatissa oleville paketeille, jolloin siirrämme paketin yhteistyössä Woltin kanssa.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18, la 9–17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Voit ostaa paketillesi lisää säilytysaikaa tai kotiinkuljetuksen Matkahuolto Paketit -sovelluksessa, kun avaat lähetyksen tiedot. Maksaminen käy helposti valitsemallasi maksutavalla, kuten MobilePayllä. Voit myös välittää noutokoodin toiselle henkilölle. Valtakirjaa ei vaadita.

Mikäli paketti on pakettiautomaatissa, säilytysajan lisääminen ei ole mahdollista.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18, la 9–17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Matkahuollolla on kaksi eri automaattimallia. Mikäli olet saanut noutokoodin, syötä koodi automaatin näytölle ja automaatti avaa sinulle oikean lokeron oven.

Mikäli pakettisi on mennyt sovelluksella toimivaan automaattiin, tarvitset noutoon Matkahuolto Paketit -sovelluksen, jonka voit ladata sovelluskaupastasi! Noutaessasi pakettia sovelluksella toimivasta automaatista, avaa Omat Paketit-valikko ja avaa puhelimesi Bluetooth-yhteys. Salli sovelluksen käyttää Bluetoothia sekä tarkkoja sijaintitietojasi. Voit tarkistaa tämän puhelimesi asetuksista. Mene lähelle automaattia ja varmista, ettei toinen asiakas samaan aikaan asioi automaatilla. Tutustu tarkemmin sovelluksella toimiviin ulkoautomaatteihin.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18, la 9–17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Tarkistathan, että olet ladannut Matkahuollon Paketit-äppin. Avaa Bluetooth sekä anna lupa sovellukselle käyttää Bluetoothia sekä salli sijaintitiedon tarkka jakaminen. Mene lähelle automaattia ja varmistathan, että muita asiakkaita ei ole lähistöllä. Tarkista puhelimen omista asetuksista, olethan antanut sovellukselle luvan käyttää tarkkaa sijaintitietoa sekä Bluetooth-yhteyttä. Avaa sovellus uudelleen lupien sallimisen jälkeen.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18 ja la 9–17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media