Avbrott i biljett- och tidtabellstjänster den 28 mars och i paketjänster den 29 mars 2025
Vi kommer att uppdatera våra system på fredag och lördag, den 28–29 mars 2025. Uppdateringen kommer att orsaka ett tillfälligt avbrott i vissa av våra tjänster. Uppdateringen är nödvändig för att säkerställa en smidig och pålitlig användarupplevelse även i framtiden.
För att minimera effekterna av avbrottet har vi schemalagt uppdateringarna till helgkvällar och -nätter.
Avbrott i biljett- och tidtabellstjänster
Avbrottet i biljett- och tidtabellstjänsterna börjar fredag den 28 mars kl. 22:00 och slutar senast lördag den 29 mars kl. 09:00.
Följande tjänster och funktioner kommer att vara tillgängliga som vanligt under avbrottet:
Ruttplanering i appen Reitit ja Liput och i Reseplaneraren
Köp av biljetter från föraren
Följande tjänster och funktioner kommer att vara otillgängliga under avbrottet:
Köp av alla biljetter online
Köp av enkelbiljetter i appen Reitit ja Liput
Avbrott i paketjänster
Avbrottet i paketjänsterna börjar lördag den 29 mars kl. 18:00 och slutar senast söndag den 30 mars kl. 09:00.
Följande paketjänster och funktioner kommer att vara tillgängliga som vanligt under avbrottet:
Upphämtning av paket från K-markets serviceställen och alla paketautomat
Följande paketjänster och funktioner kommer att vara otillgängliga under avbrottet:
Lämning av paket i serviceställe
Upphämtning av paket från serviceställe (exklusive K-markets )
Lämning av paket i paketautomat
Köp och spårning av paket online och i appen Paketit
Söka efter serviceställen på webbplatsen
Vi beklagar eventuella besvär som avbrottet kan orsaka och tackar för ditt tålamod.