Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Sköt ärenden på egen hand  

  • Kontrollera var ditt paket finns: Spåra paket 

  • Köp paket: I appen Paketit eller i webbutiken 

  • Ångra köp från Matkahuoltos webbutik inom 14 dygn: Ångra paketköp 

  • Hitta närmaste serviceställe eller automat: Sökning av serviceställe 

  • Hitta ett svar på din fråga: Vanliga frågor 

  • Fråga chatboten Mauno. Du hittar Mauno nere vid den högra kanten! 

Hittade du ännu ingen lösning? Kontakta oss. 

Hämta Matkahuoltos app Paketit och chatta med oss

  • I appen kan du bl.a. styra ett kommande paket till ett annat ställe, köpa hemleverans av paket eller förlänga förvaringstiden.
  • Kundservicechatt i appen må-fr 8–20, lö 10–16
Gå vidare →

Ring oss

Rådgivning om pakettjänster

  • tfn 0600 11300
  • Vi svarar må-fr 8–18, lö 9–17
  • Samtalets pris 1,98 €/min/besvarat samtal + lna. För köande debiteras lna/msa.

Respons och reklamationer om pakettjänster

  • p. 020 33 6161
  • Vi svarar må-fr 8–16
  • Samtalets pris är lna/msa

Om ditt ärende gäller försändelsens förlopp ska du i förväg ta fram försändelsekoden för att påskynda ärendet.

Är du avtalskund?

Här hittar du kundservicekanalerna för avtalskunder.

Hur lyckades vi? 

Ge respons med den här blanketten






PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier