Förarapplikation som enhetstjänst eller app
Med fordonstjänsten Matkassa kan du hantera olika trafikmodeller och svara på de föränderliga kraven inom trafiken. Tjänsterna fungerar via en app som utvecklats i samarbete med trafikbolagen och förarna. Appen söker automatiskt uppdaterade uppgifter om rutter, turer, hållplatser och tidtabeller samt hållplatsspecifika passagerarlistor.
Tjänsten omfattar två alternativ: Pro och Lite. Båda skalas för nästan alla trafiktyper efter behov och enligt kraven.
Välj mellan Matkassa Pro eller Matkassa Lite
Välj den bästa helheten för dina trafikbehov. Matkassa Pro innehåller förutom förarappen också enheter och omfattande stödtjänster. Matkassa Lite är en lättare lösning som endast innehåller förarappen.
Noggrann rapportering - Matkassa Pilvi
Bakgrundstjänsten Matkassa Pilvi används för att hantera förarappens funktioner, sålda produkter och prissättning, skapa beställningstrafik och servicelinjer samt följa upp affärsverksamheten med hjälp av försäljnings- och passagerarrapporter.
Bussar på kartan - du också!
Matkassa Pro och Lite kan anslutas till Matkahuoltos tjänst Bussar på kartan. I den kartbaserade tjänsten som är riktad till passagerare visas bussarnas position i realtid och en prognos för när bussen förväntas anlända till hållplatsen.
"Matkassa är en fungerande helhet som har utvecklats just för detta arbete. Ett stort tack särskilt för att synpunkter från fältet ödmjukt har tagits emot under resans gång. Jag tror att man på Matkahuolto är precis lika ivriga som vi här på användarsidan." - Trafikföretagare Matti Lehto
Kom med i utvecklargemenskapen och påverka!
Som kund i Matkassa blir du medlem i vår gemenskap, där vi tillsammans under gemensamma möten hittar lösningar på de föränderliga kraven på biljett- och betalningssystemen, definierar nya appfunktioner och delar med oss av de bästa tipsen om sådant som behöver beaktas på fältet. Matkahuolto vill erbjuda trafikbolagen de bästa verktygen, så att de kan koncentrera sig på trafiken och på att betjäna passagerarna på bästa möjliga kundorienterade sätt. Läs hela referensberättelsen.