Tjänster för webbutiker
Transporttjänsten är en viktig del av kundrelationen. En snabb och lyckad transport samt ett lätt sätt att returnera produkten till det serviceställe som kunden valt eller till dörren skapar mervärde för kunden. Genom att tillhandahålla en ändamålsenlig transporttjänst säkerställer du en framgångsrik beställning för din kund. Vi hjälper dig att förbättra kundupplevelsen i din webbutik med Matkahuoltos omfattande transporttjänster.
Leveranssätt i webbutiken
Snabba, pålitliga och tydligt informativa transporter är en viktig del av kundupplevelsen i webbutiken. Vi har byggt upp våra tjänster så att de motsvarar dessa förväntningar.
Snabba, pålitliga och tydligt informativa transporter är en viktig del av kundupplevelsen i webbutiken. Vi har byggt upp våra tjänster så att de motsvarar dessa förväntningar.
Välj det lämpligaste leveranssättet för din webbutik
Vi transporterar också paket utomlands.
Läs mer om transporter utomlands från en webbutik
Du kan också enkelt skicka ditt företags paket utan avtal. Köp paketet på nätet och lämna in ditt paket inom sju dagar vid något av Matkahuoltos över 2 500 serviceställen.
Du kan lämna din försändelse till Matkahuoltos serviceställe eller en paketautomat eller så kan du avtala om avhämtning. Vid avhämtning hämtar Matkahuolto försändelserna direkt från ditt lager på överenskommet sätt.
Ett nätverk med över 2 500 serviceställen och transporter direkt till dörren
Vi transporterar webbutikens paket snabbt och pålitligt till Matkahuoltos över 2 500 paketautomater och serviceställen samt till mottagarens dörr överallt i Finland. Nätverket av serviceställen inkluderar Matkahuoltos verksamhetsställen och övriga serviceställen, vilka finns vid bl.a. de flesta K-butikerna, R-kioskerna och många andra företag, samt paketautomaterna (Lehtipiste och SmartMile). Servicestället finns alltid nära dig och din kund
Läs mer om nätverket av serviceställen
Tjänster för registrerade kunder
Matkahuolto utvecklar kundupplevelsen för konsumenter och gör det lättare att uträtta ärenden med hjälp av tjänster för registrerade kunder. Läs mer. Tjänsterna utvecklas kontinuerligt. Uppmana dina kunder att registrera sig som kunder hos Matkahuolto här!
Försäkra dig om att dina kunder hittar Matkahuoltos leveranssätt i din webbutik
Försäkra dig om att kunderna i din webbutik lätt hittar det leveranssätt och serviceställe som är mest lämpligt för dem bland leveransalternativen i din webbutik. Vi har sammanställt anvisningar som beskriver hur du kan kommunicera om Matkahuoltos olika leveranssätt i din webbutik.
Anvisning för kommunikation om leveranssätt till konsumenterna i en webbutik
Kundreturnering
Möjligheten till enkel returnering påverkar köpbeslutet i en webbutik. Säkerställ kundnöjdheten genom att berätta hur dina kunder kan returnera paket.
Packa ned ett färdigt utskrivet returneringskort i försändelsen. Alternativt kan du erbjuda dina kunder bekväm returnering med antingen en aktiveringskod eller en returneringskod.
Returnering med aktiveringskod kan göras från vilka som helst av Matkahuoltos serviceställen och paketautomater.
Med returneringskod är det möjligt att göra returneringar från alla andra serviceställen utom paketautomater.
Mer information om returneringar
Integreringar
Pakettjänsterna finns färdigt integrerade i de flesta näthandelsprogram. Tack vare integreringen kan din kund i samband med beställningen välja önskat paketserviceställe där paketet ska avhämtas. Du kan också skapa och skriva ut paketkort direkt i näthandelsprogrammet.
Gränssnitt
Alla näthandelsprogram kan kopplas direkt till Matkahuoltos datasystem med hjälp av ett XML-gränssnitt.
Välj Finlands mest uppskattade pakettransportör
Senare leverans av paket till våra terminaler
Försäljningens kontaktinformation