Missä minun pakettini on?
Jos pyörität verkkokauppaa, olet varmasti kuullut kysymyksen usein. Tai jos olet joskus tilannut verkkokaupasta, olet saattanut esittää sen itse. Yleensä vastuussa vastauksesta ovat pakettitoimijat. Siksi me Matkahuollossa käynnistimme Missä minun pakettini on -aloitteen, jossa kokoamme yhteen osaamisemme ja edistykselliset pakettipalvelumme. Nyt alkuun selvitimme, mikä toimialalla mättää ja mistä kuluttajat ärsyyntyvät eniten. Aloitteen edetessä seuraamme kehitystämme ja raportoimme onnistumisistamme. Tavoitteenamme on, että tulevaisuudessa asiakkaidemme ei enää niin usein tarvitsisi kysyä “missä minun pakettini on?”.
Suomalaisten suora palaute pakettipalveluista
Jotta voisimme parantaa toimintaamme, kysyimme ensin kuluttajilta, mikä toimialalla mättää eniten. Selvitimme, miten eri toimijat suoriutuvat suhteessa toisiinsa ja missä asiakasryhmässä ärsyynnytään ja mistä.
Toimialan asiakaskokemuksen parantaminen vaatii asiakkaan aitoa ymmärtämistä
Vaikka suomalaiset ovat jälleen valinneet Matkahuollon arvostetuimmaksi pakettibrändiksi, emme ole missään nimessä valmiita, vaan asiakaskokemus vaatii jatkuvaa ja systemaattista kehitystyötä. Tutkimme, mikä alassa mättää. Matkahuolto haluaa käsitellä aihetta rehdisti ja jakaa tulokset läpinäkyvyyden nimissä avoimesti yhteistä keskustelua varten.
– Kati Nevalainen
Johtaja, Pakettipalvelut
Hyvin menee, mutta pystymme parempaan
Olemme kehittäneet edistyksellisiä palveluita vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeisiin. Tähän voisi tyytyä, mutta tähtäämme korkeammalle. Verkkokauppiaana voit parantaa asiakaskokemusta tarjoamalla kattavampia toimitusvaihtoehtoja ja -kumppaneita, joiden ansiosta asiakkaasi voi valita itselleen sopivimman vaihtoehdon ja lisäpalvelut.
Noutamattoman paketin ei tarvitse palautua kiireen takia
Pääkaupunkiseudulla kuluttaja-asiakkaat voivat kiireen tai sairauden sattuessa tilata pakettiautomaattiin toimitetun pakettinsa mutkattomasti kotiovelle. Palvelu on tuotettu yhteistyössä Woltin kanssa.
Vähemmän ärsytystä vaihtuvista noutopisteistä
Suomalaisista 46 % ärsyyntyy, kun paketin noutopiste vaihtuu. Siksi julkaisemme ajantasaista tietoa verkostomme suosituimmista ja ruuhkattomimmista noutopisteistä.
Parempia pakettihommia Paketit-äpillä
Kun lähetät paketteja, asiakkaidesi on helppo seurata toimitusta Paketit-äpillämme. Lisäksi äpin kautta kuluttaja-asiakkaat saavat apua ongelmatilanteissa ja voivat tilata erilaisia lisäpalveluja, esimerkiksi noutopisteen vaihdon tai kotiinkuljetuksen.
Suomalaisten mielestä vastuullisin pakettibrändi
Olemme ylpeitä tunnustuksesta, mutta työmme vastuullisuuden puolesta ei lopu tähän. Päinvastoin. Kunnianhimoiset vastuullisuustavoitteemme saavutamme konkreettisilla ja mitattavilla toimenpiteillä.
Tutkitusti arvostetuin pakettipalvelubrändi
Taloustutkimuksen ja Alma Median vuosittaisen Brändien arvostus -tutkimuksen mukaan olemme myös vuonna 2023 arvostetuin pakettipalvelubrändi. Haluamme olla sitä myös jatkossa.
Lisää pakettiautomaatteja ja parempaa palvelua
Kyselymme mukaan lähes 60 % suomalaisista noutaa pakettinsa mieluiten pakettiautomaatista. Koska haluamme palvella kuluttajia paremmin, olemme vuoden 2023 ostaneet Smartmile-yhtiön koko 148 pakettiautomaatin verkoston.
Haluatko kuulla lisää?
Asiakaspalvelu yrityksille
Asiakaspalvelu henkilöille