Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Läs apptipsen och lär dig att använda appen Paketit!

Med appen Paketit kan du:

Spåra dina paket. Om du aktiverar notiser i inställningarna får du närmare statusuppdateringar om försändelsen som push-meddelanden. Push-meddelanden är meddelanden som skickas av appen och syns på enhetens skärm, ofta på samma sätt som textmeddelanden.

Betala paket också med ApplePay och MobilePay. Dessutom fungerar de vanligaste betalkorten eller nätbankerna som betalningsmedel i appen. Betalkortsuppgifter kan läggas till i samband med köpet.

Enkelt skicka paket i hela Finland och även utomlands. Appen kommer ihåg till vem du senast skickade paket, och därför är det mycket enkelt att skicka paket till dina favoritmottagare. I appens inställningar kan du också lätt byta till önskat språk (FI, SV och EN).

Enkelt hämta mottagarens uppgifter direkt från kontaktuppgifterna i din telefon. När du har valt försändelsens mottagarland, lämplig paketstorlek och möjliga tilläggstjänster vill appen veta till vem du ska skicka paketet. Du kan välja det lämpligaste alternativet av de tre som föreslås:

  1. Välj i telefonens kontaktuppgifter
  2. Skriv in uppgifter om mottagaren
  3. Skicka på nytt till en person

Vid behov kan du ändra mottagarens uppgifter till och med efter att paketet har skickats. I menyn Egna paket på appens första sida hittar du paket som är på väg till dig och paket som du har skickat. Där kan du redigera uppgifter om mottagaren.

Köpa mer förvaringstid till ett paket som har anlänt till ett serviceställe. Öppna uppgifterna om försändelsen i mobilappen för att köpa mer förvaringstid till ditt paket. Det är enkelt att betala med det betalningssätt du valt. Tilläggstid kan inte köpas för försändelser som vars avhämtningsställe är en paketautomat.

Beställa hemleverans även om ditt paket redan kan avhämtas från ett serviceställe. Öppna uppgifterna om försändelsen i mobilappen för att beställa hemleverans av ditt paket. Det är enkelt att betala med det betalningssätt du valt.

Returnera paket, till exempel inköp från en webbutik, via appen. Öppna uppgifterna om paketet som är på väg till dig i mobilappen, så kan du lätt returnera paketet genom att följa anvisningarna.

Öka paketets storlek även om du redan har betalat din beställning. I menyn Egna paket på appens första sida hittar du paket som är på väg till dig och paket som du har skickat. Där kan du redigera paketets storlek. Det är enkelt att betala med det betalningssätt du valt.

Hämta paket utan ID. En bekväm avhämtningskod ersätter uppvisande av identitetsbevis. Snabbast får du ditt paket genom att visa streckkoden som syns i appen vid kassan. Du kan också ge avhämtningskoden till en vän, som vid behov kan hämta paketet i stället för dig. Du hittar avhämtningskoden i uppgifterna om paketet som är på väg.

Ändra avhämtningsstället för ett kommande paket. Ibland blir det ändrade planer. Om du vet att du är på väg till stugan eller till släktingar kan du ändra avhämtningsstället för ett kommande paket i appen. Ändringen kan göras efter att du fått det första meddelandet om att paketet är på väg – dra alltså inte ut på det i onödan.

Skicka paket också till dig själv. Om du vid köp som avtalats mellan två konsumenter vill försäkra dig om att paketet kommer till det närmaste avhämtningsstället, kan du själv köpa paketet och leverera enbart aktiveringskoden till säljaren. Samma tips fungerar när du vill ut i spåret, men skidorna inte ryms i bilen.

Hämta appen Paketit från din appbutik!

GetItOnGooglePlay Badge Web color Swedishblack

PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier