Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Ångra paketköp

Du kan ångra ett paketköp i Matkahuoltos webbutiken för paket i enlighet med bestämmelserna om distansförsäljning i konsumentskyddslagen genom att fylla i denna blankett inom 14 dygn efter köpdatumet. Betalningen kan returneras om försändelsekoden och aktiveringskoden är oanvända, dvs. paketet inte ännu har skickats.

Du kan ansöka om gottgörelse för ett köpt paket om ett köp som avtalats mellan två konsumenter återkallas eller du inte har fått någon beställningsbekräftelse eller aktiveringskod till din e-post för ett paket du betalat och paketet därför förblir oanvänt. Fyll i fälten på blanketten omsorgsfullt. Kontrollera uppgifternas riktighet innan du skickar blanketten, så att vi kan behandla gottgörelsen så snabbt som möjligt.

Köpte du ett för litet paket?

Har ditt paket förlorats eller skadats?

Gottgörelse betalas inom fyra vardagar med användning av det ursprungliga betalningssättet. Om du har betalat via Ålandsbanken eller S-Banken, uppge kontonumret för betalning av gottgörelse. Du får en bekräftelse till din e-post på att blanketten har skickats. Om vi behöver mer information kontaktar vi dig.

PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier