Anropstrafik – kollektivtrafik enligt kundernas rutter och tidtabeller
Anropstrafik möjliggör smidiga, likvärdiga, tillgängliga och attraktiva kollektivtrafiktjänster för invånarnaockså i små städer och glest bebyggda områden.
Med Anropstrafik till målet
Effektiv användning av resurser för kommuner och välfärdsområden
Samma tjänst passar alla - oberoende av ålder och hälsotillstånd
Bättre och effektivare service genom att kombinera resurserna för social- och hälsovårdstrafik (lagen om service och stöd på grund av handikapp, socialvårdslagen och sjukförsäkringslagen) och kollektivtrafik
Automatisk ruttplanering och samordning av rutter förbättrar användningen av fordonskapaciteten
Användningen av egen bil minskar, trafikutsläppen minskar och det blir lättare att leva på ett hållbart sätt
Enkel transport för alla invånare
Enligt egen tidtabell, från dörr till dörr
Du behöver ingen egen bil
Pålitlig och tillgänglig transporttjänst även för social- och hälsovårdstransporter (lagen om service och stöd på grund av handikapp, socialvårdslagen och sjukförsäkringslagen)
Bättre tillgänglighet för tåg- och bussförbindelser: resekedjor från dörr till dörr mellan olika orter
Såväl äldre och personer i dåligt skick som barn och unga kan resa självständigt
Kommunens attraktivitet som boendeort ökar
Våra kunder
Dessutom
Matkahuoltos tjänster för tillhandahållare av anropstrafik
Användarens beställningsapp – Resor & Biljetter
Beställning, betalning eller enbart platsbokning och avbokning av anropstrafikresor 24/7 samt spårning i realtid och kontakt med chauffören
Kampanjrabatter samt skräddarsydd prissättning för specialgrupper (t.ex. funktionshinder/sjukdom, personal, gäster) eller faktureringsavtal
Hela resekedjan från dörr till dörr med en beställning, inkluderar också alla kollektivtrafikrutter och -biljetter i Finland.
Plattform för anropstrafik
Automatiskt system för ruttplanering, samordning och förmedling av anropstrafik
Beställningscentralens användargränssnitt
Chaufförapp för Android-enheter
Definiering, upprätthållande och rapportering av tjänsten
Kundservice
Kundservicechatt i Appen Resor och Biljetter (vardagar kl. 8–16)
Beställningscentraltjänst
Pilottestning
Planering av tjänsten
Planering av marknadsföring och kommunikation samt material
Digital rådgivning i användningen av appen för t.ex. äldre
Insamling av respons genom enkäter och intervjuer
Analys och rapportering av resultat
Simulering
Kostnader och fördelar
Samordning av olika transporttjänster över sektorsgränserna
Kontakta oss och begär en demonstration!
Det lönar sig att utnyttja öppen anropstrafik för social- och hälsovårdstransporter