Aikataulut ja liput Bussiaikataulut Bussiliput Alennukset Matkustajapalvelut Ohjeet ja ehdot Usein kysyttyä Matkapalvelut Hinnat Bussiliput-mobiilisovellus Matkakorttikauppa Pakettipalvelut Lähetä paketti Pakettien lähetysvaihtoehdot Lisäpalvelut Pakkaaminen Lähetysten seuranta Pakettien hinnat käteisasiakkaille Ulkomaan paketit käteisasiakkaille Vastaanota paketti Kuljetusehdot Usein kysyttyä Pakettipalvelut Näin käytät pakettiautomaattia Toimipisteet Toimipistehaku Toimipisteverkosto Yrityksille Kuljetus- ja rahtipalvelut Usein kysyttyä, sopimusasiakkaat Palvelut verkkokauppayrityksille Yritysmyynti kuljetus- ja rahtipalvelut Matkapalvelut Myynti Matkapalvelut

Nettilipunmyynti kasvoi 72 % heinäkuussa

Linja-autoliikenne on murroksessa Suomessa ja kilpailu erityisesti kaukoliikenteessä on tiukkaa. Kuitenkin samaan aikaan Matkahuolto saavutti kesällä sen kaikkien aikojen nettilipunmyyntiennätyksen.

Tällä hetkellä kaukoliikenteessä erilaiset toimijat muokkaavat perinteistä kenttää ja bussiyritysten tekemien uudistusten lisäksi useat Mobility as a Service -hankkeet uudistavat liikennepalveluita. Suomalainen markkinaehtoinen kaukoliikenne on murroksessa, mutta kaukoliikennematkustus jatkaa kasvuaan ja Matkahuolto luottaa hyviin lukuihin jatkossakin.

”Emmehän me mihinkään ole kutistumassa – toimintakenttä vain muuttuu. Onnistuimme kasvattamaan myytyjen nettilippujen määrää heinäkuussa 72 prosenttia edellisen vuoden heinäkuuhun verrattuna, vaikka kilpailu on ollut kovaa erityisesti viimeisen vuoden aikana”, Matkahuollon liiketoimintapäällikkö Jukka Ylitalo kertoo.

Kasvua matkustajien palautteen ansiosta

Vaikka Matkahuollon uudet myyntiennätykset syntyivät kesällä, on yrityksen koko alkuvuosi ollut varsin positiivinen. Keskimäärin nettilipunmyynnin kasvu on ollut 62 prosenttia alkuvuonna. Kasvun takana on monia tekijöitä, mutta Matkahuolto haluaa kiittää erityisesti matkustajia heidän antamastaan palautteesta, joka on mahdollistanut reagoimisen muuttuneeseen osto- ja liikkumiskäyttäytymiseen.

”Pyrimme jatkuvasti kohti yhä asiakaslähtöisempää toimintaa ja olemme muuttaneet toimintatapoja ja kehittäneet järjestelmiä nimenomaan matkustajilta kerätyn palautteen perusteella.  Avasimme muun muassa keväällä 2015 asiakaspalautteen pohjalta uudistetun nettilipunmyyntikanavan sekä tarjoamme edullisia lippuja asiakkaiden toiveesta kuukausittain”, Ylitalo jatkaa. 

Matkahuollon keräämän käyttäjäkokemuksen perusteella asiakkaat arvostavat Matkahuollon verkkokauppaa. Käyttäjäkokemus on parantunut tehtyjen uudistusten myötä huomattavasti. Aikataulutietojen löydettävyyden, hintojen esittämisen ja lipun oston helppouden lisäksi asiakkaat kokevat tärkeäksi koko maan kattavan vuorotarjonnan ja mahdollisuuden valita itselleen parhaiten sopivat vuorot ja reitit. Matkahuolto myy 50 bussiyrityksen lippuja nettisivujensa kautta.

fi| sv| en