Aikataulut ja liput Bussiaikataulut Bussiliput Alennukset Matkustajapalvelut Ohjeet ja ehdot Usein kysyttyä Matkapalvelut Hinnat Bussiliput-mobiilisovellus Pakettipalvelut Pakettien lähetysvaihtoehdot Lisäpalvelut Pakkaaminen Lähetysten seuranta Pakettilaskuri Osta kuljetus verkosta Hinnat Verkkokaupasta tilatut lähetykset Kuljetusehdot Usein kysyttyä Pakettipalvelut Toimipisteet Toimipistehaku Toimipisteverkosto Yrityksille Kuljetus- ja rahtipalvelut Yritysmyynti kuljetus- ja rahtipalvelut Matkapalvelut Myynti Matkapalvelut

Matkahuollon lipunmyynti saavutti ennätyslukemat viime vuonna

Bussilippujen myynti Matkahuollon verkkokaupassa ylsi ennätyslukemiin viime vuonna. Myynti kasvoi 68 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Kasvu on jatkunut myös tammikuussa. Matkahuollon asiakaskokemusmittauksen mukaan verkkokaupassa ratkaiseva tekijä on usein hinta ja Matkahuollon sivuilta löytyy tällä hetkellä edullisimmat bussiliput.

Asiakaskokemusmittarien kuunteleminen menestyksen takana

Matkahuolto mittaa verkkokauppansa asiakaskokemusta säännöllisesti. Edelliseen kyselyyn vastasi viime vuoden aikana yli 20 000 asiakasta. Hinnan lisäksi merkityksellisiä ovat matka-aikaan liittyvät tekijät: runsas vuorotarjonta, kattava reittiverkosto ja tarpeisiin sopivat pysäkit. Asiakaskokemustutkimuksessa asiakkaat nostivat esille erityisesti joustavat jatko- ja vaihtoyhteydet sekä hyvät vuorot lentokentälle. Asiakkaiden mukaan tärkeää on myös verkkokaupan helppokäyttöisyys.

Edellä mainittujen tekijöiden lisäksi laajaa lippuvalikoimaa arvostetaan. Matkahuollon verkkokaupassa on tarjolla yli miljoona nettitarjouslippua kuukausittain. Myös paikkalippuja ostetaan aiempaa enemmän, sillä bussimatkustamisen kasvaneen suosion vuoksi erityisesti ruuhka- ja loma-aikoina busseista voi olla vaikeaa saada istumapaikkaa.

Matkahuollon verkkokaupan suositteluindeksi on joukkoliikenteelle erinomainen 60, joka tarkoittaa sitä, että noin 67 prosenttia suosittelisi palvelua ystävilleen. Yhä useammat bussiyrittäjät ovat valinneet Matkahuollon verkkokaupan lipunmyyntikanavakseen ja kumppanikseen. ”Pystymme tarjoamaan asiakkaille todella laajan verkoston ja kattavan valikoiman lippuja kaikkialle Suomeen”, kertoo Matkahuollon liiketoimintapäällikkö Jukka Ylitalo.

Avoimet rajapinnat tuovat uusia palveluita ja valinnanvaraa kuluttajille

Matkahuollon viime vuonna avaamat rajapinnat ovat heti tuoneet uusia mahdollisuuksia asiakkaille. Matkahuollon tietoja käyttävät jo muun muassa erilaiset vertailusivustot, kuten Pikavuorot.fi, Matkakeisari.fi ja Perille.fi. Kuluttajat pääsevät entistä helpommin katsomaan aikatauluja ja voivat vertailla vuoroja useissa paikoissa. Avoimuus on vaikuttanut myönteisesti Matkahuollon verkkokaupan myyntiin.

Matkahuolto on mukana lukuisissa liikenne palveluna eli MaaS -hankkeissa, joista ensimmäiset käynnistyvät vielä tämän vuoden kuluessa. Myös Matkahuollon omia matkaketjuja on tulossa myyntiin.

Kehitystä kotimaisin voimin

Matkahuolto on täysin suomalaisomistuksessa oleva yritys. Yritys seuraa tarkasti asiakaskokemusta ja verkkokaupan sekä esimerkiksi erilaisten sovellusten trendejä. Näiden pohjalta kehitetään verkkokauppaa ja muita digitaalisia palveluita. Viimeisimpänä uudistuksena verkkokauppaan on lisätty symbolit, jotka näyttävät käyttäjälle nopeasti ja helposti vuorojen erilaiset palvelut. Useimpien vuorojen kohdalta löytyvät symbolit kertovat, onko bussissa ilmastointi, WC, tuoteautomaatti, langaton nettiyhteys ja latauspistoke.

 

Aikataulut ja hinnat 0200 4000 Pakettipalvelujen palvelunumero 0800 132 582 Pakettipalvelut yrityksille 020 710 5024
fi| sv| en