Tidtabeller och biljetter Busstidtabeller Bussbiljetter Rabattvillkor Tjänster Anvisningar och villkor Vanliga frågor Resetjänster Priser Pakettjänster Skicka paket Tilläggstjänst Förpacka paketet korrekt Försändelseuppföljning Paketräknare Priser Transportvillkor Frågorna om pakettjänsterna Betjäningsställen Söktjänst för serviceställen Betjäningställenätverk Företag Transport- och frakttjänster Företagsforsäljning

Tidtabeller och biljettköp

Försändelseuppföljning

VILLKOR OM TRANSPORTTJÄNST SOM KÖPS ÖVER NÄTET

I Matkahuoltos webbutik iakttas Finlands lag, de villkor om Matkahuoltos transporttjänster som köps över nätet vilka anges här, samt till övriga delar Matkahuoltos transportvillkor och lagen om vägbefordringsavtal.

De priser som anges i webbutiken gäller transporttjänster som köpts i webbutiken. Priset på en transporttjänst som köps på Matkahuoltos serviceställen, hos Matkahuolto-ombud och på Matkahuoltos paketserviceställen kan avvika från det pris som anges i webbutiken.

Transporttjänst som köps över nätet

Med transporttjänst som köps över nätet avses en tjänst via vilken användaren kan köpa och betala för transport av ett Närpaket.
När användaren köper en transporttjänst får han eller hon en aktiveringskod. Aktiveringskoden ska tas med till avsändningsstället – till Matkahuolto eller Matkahuoltos Paketserviceställe – eftersom den används till att skriva ut ett adresskort på avsändningsstället.

Efter köpet har användaren sju kalenderdagar på sig att lämna in paketet för transport.

Inköp som gjorts i webbutiken är bindande efter att köparen betalat sitt inköp. En transporttjänst som har köpts över nätet kan inte ändras eller annulleras.

Avsändarens och mottagarens uppgifter och uppgifternas riktighet

Vid köp av transporttjänster ska avsändarens och mottagarens namn, adress, mobiltelefonnummer och e-postadress uppges. Informationen behövs för att paketet ska kunna transporteras i enlighet med Matkahuoltos transportvillkor och lagen om vägbefordringsavtal. Mobiltelefonnumret och e-postadressen används till att skicka beställningsbekräftelsen till köparen och ankomstavin till mottagaren. 

Matkahuolto kan använda de insamlade uppgifterna till att utveckla uppföljnings- och statistiktjänsterna i anslutning till de elektroniska servicekanalerna (såsom webb- och mobiltjänster), i marknadsföringssyfte och för att det ska bli lättare för kunderna att sköta sina ärenden. Läs registerbeskrivningen.

Köparen av transporttjänsten ansvarar för att de kontaktuppgifter som angetts för inköpet är korrekta. Matkahuolto ansvarar inte för eventuella störningar i tillhandahållandet av transporttjänsten eller sändningen av beställningsbekräftelsen eller ankomstavin som beror på felaktiga uppgifter.

Ändring och annullering av transporttjänst som köpts över nätet

En transporttjänst som har köpts över nätet kan inte ändras eller annulleras.

Leverantör av betaltjänster

Som verkställare av betalningsförmedling och leverantör av betaltjänster fungerar Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som betalningsmottagare på kontoutdraget eller på kortfakturan och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj är ett auktoriserat betalningsinstitut. I reklamationsärenden ber vi er i första hand kontakta produktleverantören.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Nätbanker

Som verkställare av betalningsförmedling i anslutning till nätbanksbetalning fungerar Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Ur användarens synvinkel fungerar tjänsten på samma sätt som traditionell nätbetalning.

Se även produktinformationen om NärpaketMatkahuoltos transportvillkor och lagen om vägbefordringsavtal. 

Tidtabeller och priser 0200 4000 Pakettjänstens betjäningsnummer 0800 132 582 Pakettjänstens betjäningsnummer för företag 020 710 5024
fi| sv| en