Aikataulut ja liput Bussiaikataulut Bussiliput Alennukset Matkustajapalvelut Ohjeet ja ehdot Usein kysyttyä Matkapalvelut Hinnat Pakettipalvelut Pakettien lähetysvaihtoehdot Lisäpalvelut Pakkaaminen Lähetysten seuranta Pakettilaskuri Osta kuljetus verkosta Hinnat Verkkokaupasta tilatut lähetykset Kuljetusehdot Usein kysyttyä Pakettipalvelut Toimipisteet Toimipistehaku Toimipisteverkosto Yrityksille Kuljetus- ja rahtipalvelut Yritysmyynti kuljetus- ja rahtipalvelut Myynti Matkapalvelut

Aikataulut ja lipun osto

Lähetysten seuranta

Osta kuljetus verkosta

Nettilipun ja Nettitarjouslipun ehdot

Matkahuollon verkkokaupassa noudatetaan Suomen lakia sekä tässä esitettyjä Matkahuollon Nettilippuun ja Nettitarjouslippuun liittyviä ehtoja ja muilta osin Matkahuollon matkaehtoja.

Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat voimassa verkkokaupasta ostetuissa Nettilipuissa ja Nettitarjouslipuissa. Matkahuollon toimipaikoilta, Matkahuolto-asiamiehiltä, matkatoimistoista ja kuljettajilta ostettaessa lipun hinta voi poiketa verkkokaupassa esitetystä hinnasta.

Nettilippu ja Nettitarjouslippu

Nettilippu on Matkahuollon verkkokaupasta ostettava lippu. Nettitarjouslippu on Matkahuollon verkkokaupasta ostettava tarjoushintainen lippu.
Nettilipun ja Nettitarjouslipun voi ostaa vuorosta riippuen aikaisintaan 32 päivää ennen vuoron lähtöä ja viimeistään 20 minuuttia ennen vuoron lähtöä. Aikaisin ja myöhäisin ostohetki vaihtelevat vuorokohtaisesti ja voivat poiketa tässä esitetyistä enimmäis- ja vähimmäisajasta.

Verkkokaupassa tehty ostos on sitova lipun ostajan maksettua ostoksensa. Nettilippua tai Nettitarjouslippua ei voi muuttaa, vaihtaa eikä peruuttaa.

Paikkavaraus

Nettilipun ja Nettitarjouslipun ostaja voi tehdä verkkokaupassa paikkavarauksen. Paikkavaraus varmistuu ostoksen maksamisen yhteydessä.

Matkustajan tiedot ja tietojen oikeellisuus

Nettilippua ja Nettitarjouslippua ostettaessa kerätään matkustajan nimitieto. Nimitieto tarvitaan, koska kuljettaja tarkistaa sen perusteella matkustajan matkustusoikeiden autoon noustaessa. Jos samaan Nettilippuun on merkitty useampi matkustaja, kerätään vähintään yhden matkustajan nimitieto. Venäjän liikenteen osalta kerätään kaikkien matkustajien tiedot.

Lisäksi oston yhteydessä kerätään lipunostajan sähköpostiosoite, jos lipunostaja haluaa ostokuitin sähköpostiinsa.

Matkahuolto voi käyttää keräämiään tietoja sähköisten palvelukanavien (kuten verkko- ja mobiilipalvelut) seuranta- ja tilastointipalvelujen kehittämiseksi, markkinointitarkoituksiin ja asioinnin helpottamiseksi.

Tutustu rekisteriselosteeseen

Ostoja varten annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta vastaa lipunostaja. Matkahuolto ei vastaa virheellisistä tiedoista johtuvista häiriöistä ostokuitin lähettämisessä.

Nettilipun ja Nettitarjouslipun kelpoisuus ja matkustaminen

Nettilippu ja Nettitarjouslippu ovat voimassa ainoastaan lippuun merkittynä päivänä ja lippuun merkityssä vuorossa.

Matkustajalla tulee olla mukanaan henkilötodistus: ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Nettilipun ja Nettitarjouslipun kuittia ei tarvitse tulostaa mukaan.

Kuljettaja tarkistaa matkustusoikeuden nimitiedon perusteella. Matkustusoikeuden tarkistamiseksi matkustajan tulee esittää henkilötodistus: ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökortti autoon noustessaan. Jos samaan Nettilippuun on merkitty useampi matkustaja, tulee vähintään yhden lipussa nimetyn matkustajan esittää henkilötodistus matkustusoikeuden tarkistamiseksi. Poikkeuksena Venäjän liikenteessä on kaikkien lipulla matkustavien todistettava henkilöllisyytensä voimassaolevalla passilla.

Alennusryhmään kuuluva ja alennushintaisella lipulla matkustava vastaa alennusehtojen täyttymisestä. Alennukseen oikeuttava kortti on esitettävä autoon nousun yhteydessä. Mikäli alennuslipun ostaneella matkustajalla ei autoon noustessa ole esittää matkaehtojen mukaista alennuskorttia, on kuljettajalla oikeus periä alennushintaisen lipun ja normaalihintaisen lipun välinen erotus matkustajalta.

Tutustu alennusryhmiin ja -ehtoihin

Nettilipun ja Nettitarjouslipun muuttaminen, vaihtaminen ja peruuttaminen

Nettilippua ja Nettitarjouslippua ei voi muuttaa, vaihtaa eikä peruuttaa.

Poikkeustilanteessa, vuoron peruuntuessa esimerkiksi työtaistelun vuoksi, suoritetaan takaisinmaksu Matkahuollon toimipaikkojen lipunmyynnissä. Takaisinmaksua tulee hakea 14 päivän kuluessa vuoron lähtöpäivästä. Takaisinmaksu suoritetaan täysimääräisenä eikä palvelumaksua peritä.

Nettitarjouslipun erityisehdot

Nettitarjouslipuissa on yhteysvälikohtaisia erityisehtoja, jotka on lueteltu nettitarjouslippuja koskevilla yhteysvälikohtaisilla sivuilla.

Tutustu nettitarjouslippuun ja yhteysväleihin ja vuoroihin, joihin voi ostaa nettitarjouslipun.

Maksutavat ja maksupalvelutarjoaja

Ostokset voi maksaa Nordean, Danske Bankin, Tapiolan, Osuuspankin, Aktian, S-Pankin, Säästöpankkien, Paikallisosuuspankkien, Handelsbankenin ja Ålandsbankenin verkkopankin kautta sekä Visa-, Eurocard- tai Mastercard-maksukorteilla. Maksupalvelutarjoana toimii PayEx Suomi Oy, y-tunnus. 2156811-3 .

 

Aikataulut ja hinnat 0200 4000 Pakettipalvelujen palvelunumero 0800 132 582 Pakettipalvelut yrityksille 020 710 5024
fi| sv| en